نوشته شده توسط : تیم پزشکی

یکی از مکمل های مصرفی در دوران های مختلف زندگی از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی مکمل کلسیم است. اما همیشه سوال است که چه مقدار کلسیم بخوریم؟ چه زمانی قرص کلسیم بخوریم؟چه قرص های کلسیمی در ایران و داروخانه ها موجود است؟ در این مقاله سعی شده است که توضیحات کامل در مورد قرص کلسیم داده شود: 

چه زمانی باید مکمل کلسیم را مصرف کنم؟ آیا زمان بندی مهم است؟

چه کسی باید مکمل کلسیم مصرف کند؟

انواع مکمل های کلسیم موجود

انتخاب مکمل های کلسیم چگونه باشد؟

انتخاب مکمل های کلسیم چگونه باشد؟


چه زمانی باید قرص کلسیم را مصرف کنم؟ آیا زمان بندی مهم است؟

بله، زمانبندی مهم است سه عامل تعیین کننده زمانی است که باید مکمل کلسیم را مصرف کنید:

1-  نوع کلسیم:

برچسب را بررسی کنید تا مشخص شود چه نوع مکمل کلسیم است. سیترات کلسیم را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد. کربنات کلسیم باید با غذا مصرف شود. اسید معده هنگام غذا خوردن به بدن کمک می کند که کربنات کلسیم جذب شود.

2-  کل دوز روزانه:

هنگامی که کلسیم در دوزهای کوچکتر  مصرف می شود(معمولا کمتر از 600 میلیگرم در یک زمان) بهتر جذب می شود. در صورت مصرف 1000 میلی گرم کلسیم در روز، آن را به دو یا چند روز در روز تقسیم کنید.

3-  داروها و مکمل ها:

مکمل کلسیم می تواند با بسیاری از داروهای تجویزی، از جمله آنتی بیوتیک ها، بیسفسفونات ها و داروهای فشار خون بالا تداخل داشته باشد. از پزشک یا داروساز خود بخواهید در مورد تاثیرات احتمالی مکمل های کلسیم و داروهایتان توضیح دهد.

بهتر است مکمل های کلسیم را همزمان با مولتی ویتامین یا وعده غذایی غنی از آهن مصرف نکنید. کلسیم می تواند بر روی چگونگی جذب آهن، روی و منیزیم تاثیر بگذارد. اگر هنوز در مورد بهترین زمان برای مصرف مکمل های کلسیم مطمئن نیستید، برای راهنمایی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.مکمل کلسیم ، جذب آنتی بیوتیک تتراسایکلین را کاهش می‌دهد. همچنین با جذب آهن نیز تداخل دارد. بنابراین مکمل کلسیم و مکمل آهن نبایستی همزمان باهم مصرف شوند. 

ادامه در لینک زیر

معرفی 14 قرص کلسیم موجود در ایران بهمراه قیمت

 

 





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: